Kajakken - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van jeffrey1304 - WaarBenJij.nu Kajakken - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van jeffrey1304 - WaarBenJij.nu

Kajakken

15 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Gister 7 uur wezen kayakken. Naar een mooi eiland gekayakked. Echter is thailand een boevenland. We leggen onze kajaks tegen de rotsen van het eiland. Na alle waardevolle bezittingen gepakt te hebben, zijn we de enigste berg op het eiland gaan beklimmen. Wat hele mooie foto's heeft gegeven. Hierna lekkere shakes gedronken tussen de rijke tata chinesen. Bij het terugkomen bij de kajaks komen we er echter achter dat we alle waardevolle spullen hebben meegenomen behalve de peddels... Deze waren gestolen. Na een aantal woorden die niet in het nederlands woordenboek voorkomen, zijn we opzoek gegaan naar de peddels. We wisten sowieso dat de peddels niet waren weggedreven want alle thaien zijn boeven. Dus gingen we in eerste instantie opzoek naar andere kajakkers die hun peddels lieten liggen. Wat blijkt wij zijn de enigste mongolen die dat pluris eind met de kajak hierheen komen. Omdat er nu gebleken is dat het stelen van peddels geen optie is, verzon in een verhaal dat een thai in een longtailboot onze peddels gestolen had want er zijn om het eiland geen peddels verkrijgbaar. Na het vertellen van dit verhaal aan een thai werden we doorgestuurd naar de eigennaar van de longtailboten. Die verwees ons op zijn beurt weer naar 'the big bar' er zijn echter 6 barren op dat eiland dus na 5 verkeerde barren kwamen we bij de laatste bar aan. Hier lagen onze peddels! Wat blijkt er is serieus echt een facking thai in een longtailboot die rond het eiland vaart opzoek naar kajakkers die geen entree geld betalen. Ja wisten wij veel niemand komt daar zowat met de kajak. Deze man heeft zonder een briefje of iets anders zomaar onze peddels gestolen die we bij de big bar terugkregen voor 300 bath. Nogmaals wat een corrupt land, niet te vertrouwen die thaien.